Navigace
Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Pohřebné
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Pohřebné
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Osoba, která vypravila pohřeb nezaopatřenému dítěti, nebo osobě, která byla rodičem nezaopatřeného dítěte.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podejte písemnou žádost o pohřebné na předepsaném formuláři (na originálním nebo z internetových stránek vytištěném tiskopisu, příp. elektronicky, pokud vlastníte certifikát pro elektronický podpis) na příslušný úřad.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, dle místa vašeho trvalého pobytu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na úřadě předložte:
- žádost o pohřebné,
- průkaz totožnosti (doklad o trvalém pobytu),
- rodný list dítěte, příp. další doklady prokazující skutečnost, že zesnulá osoba byla rodičem nezaopatřeného dítěte,
- pro nezaopatřené dítě od školního roku začínajícího v kalendářním roce, v němž dítě dovršilo 15 let:
- "Potvrzení o studiu" nebo
- "Potvrzení o zdravotním stavu" nebo
- "Potvrzení o neschopnosti soustavně se připravovat na budoucí povolání nebo vykonávat výdělečnou činnost pro nemoc nebo úraz" nebo
- "Potvrzení o vedení v evidenci úřadu práce pro uchazeče o zaměstnání po skončení povinné školní docházky do 18. roku věku",
- fakturu za vypravení pohřbu (vydá pohřební ústav),
- úmrtní list zesnulé osoby,
- doklad o zaplacení nákladů spojených s vypravením pohřbu (vydá pohřební ústav),
- doklad o dnu, měsíci a roce pohřbení (vydá pohřební ústav).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
"Žádost o pohřebné" můžete podat elektronicky, vlastníte-li certifikát pro elektronický podpis, prostřednictvím internetových stránek Ministerstva práce a sociálních věcí.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Pokud vám bylo vyplaceno pohřebné a přitom jste nesplnili podmínky pro výplatu dávky, jste povinni vrátit příslušnému úřadu vyplacenou částku.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Můžete se obrátit na Úřad práce České republiky.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo práce a sociálních věcí
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace