Navigace
Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Zastupování daňových subjektů
3. Pojmenování (název) životní situace
Zastupování daňových subjektů
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Plnou moc je oprávněna udělit osoba zúčastněná na správě daní.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- písemně (v listinné podobě), a to buď prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo osobně přímo u správce daně; písemná podání musí být vlastnoručně podepsána osobou, která podání činí (v daném případě zmocnitelem, který uděluje zmocněnci plnou moc),
- ústně do protokolu u příslušného správce daně, nebo
- elektronicky (blíže viz bod 16) za použití aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", popř. prostřednictvím datové schránky.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Plnou moc předkládejte příslušnému správci daně, před nímž chcete být zmocněncem zastupováni, tj. např. příslušnému finančnímu úřadu, resp. nejlépe jeho územnímu pracovišti, na němž máte uložen předmětný spis.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Obraťte se na oddělení registrační a evidence daní, resp. na oddělení daňové správy (na těch finančních úřadech, kde není samostatné oddělení registrační a evidence daní zřízeno).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
- odeslanou prostřednictvím datové schránky,
- opatřenou uznávaným elektronickým podpisem a odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", která je pro podání v daňových věcech elektronickou podatelnou správce daně; podání v daňových věcech nelze zasílat na e-mailovou adresu podatelny konkrétního správce daně,
- odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)" s ověřením identity podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.